البوابة-نشرت الفنانة هالة صدقي صورا لها خلال تواجدها في مهرجان البحر الأحمر السينمائي الدولي،أثارت استياء أحد متابعيها .

و علق احد المتابعين قائلا: (احنا ازاي كعرب بنعمل مهرجانات في ظل الظروف اللي مرت بيها دولة عربية شقيقة، ده زمان كنا نوطي صوت التليفزيون؛ لو في متوفي عند حد من الجيران)، لترد عليه قائلة: (هو الدكتور بطل يشتغل؟ ولا المهندس؟ ولا الرسام؟، ليه يخلينا نوقف شغل، حضرتك شايف إننا بنرقص حتى؟، لو راقص في أي أوبرا أو أي مكان، ده اسمه شغله حضرتك، أهل فلسطين نفسهم بيرقصوا دلوقتي، والله يرحم كل اللي راحوا ودفعوا التمن، حسابات ليس لنا بها أي ذنب ولا هنا). 

و قد شرت الفنانة هالة صدقي صورة من كواليس حفل افتتاح مهرجان البحر الأحمر السينمائي ، ظهرت فيها مع كلً من الفنانة مايا دياب، الفنانة ياسمين صبري والفنان محمد ثروت وعلقت ساخرة على الصورة قائلة: (كل طويل في الأطول منه وكل ظريف في الأظرف منه وكل جميل في الأجمل منه). ولاقت الصور والتعليق إعجاب متابعيها وعلقوا قائلين: (وانتي مفيش زيك يا هلوله، منورين كلكم بس نور النجمة هالة صدقي شئ مختلف، وربنا مجرد ما أشوف صورتك قلبي بيفرح بحبك، انتي أطولهم وأظرفهم وأجملهم).

هالة صدقي

Source link





Source link

About Author